تجربه خريد از اسنپ ماركت: آنلاين خوراكيهايت را تحويل بگير!
نوشته شده توسط : مژده

خريد آنلاين اين روزها تبديل به يك تجربه همه گير شده و حتي گرفتن نان داغ و ميوه تازه هم به‌صورت برخط چيز عجيبي به‌نظر نمي‌رسد. در روزگاري كه ديگر همه چيز را مي‌توان آنلاين خريد و تحويل گرفت، چرا مايحتاج روزانه را از اين روش تهيه نكرد؟

چندي است كه اسنپ ماركت به عنوان يك فروشگاه آنلاين خوار و بار شروع به كار كرده است، بيزينسي كه با توجه به نام آن مي‌توان به‌راحتي حدس زده قرابت زيادي با سيستم‌هاي فروش و ارايه خدمات موفقي چون اسنپ، باميلو، اسنپ فود، اسنپ تريپ و…  با كد تخفيف اسنپ فود و  کد تخفيف ديجي استايل دارد.

البته در اسنپ ماركت تنها شما با يك سوپر ماركت طرف نيستيد، بلكه ميوه، وسايل آشپزخانه و حتي لوازم التحرير هم در ليست فروش و تحويل قرار دارند، در واقع با توجه به آنكه تامين كننده كالا هايپر استار است، پس تقريبا مي‌توان اكثر چيزهايي كه در اين فروشگاه‌هاي بزرگ زنجيره‌اي يافت مي‌شود، تهيه كرد.

 

پيش از اين چندين سيستم فروش مشابه نيز راه اندازي شده بود كه شايد معروف‌ترين آن‌ها روكولند بود كه با ديجي كالا ادغام شد و به نوعي زيرمجموعه آن قرار گرفت تا جزيي از بزرگ‌ترين فروشگاه آنلاين كشور شود.

براي آنكه بتوانيم اسنپ ماركت و خدمات آن را از نزديك بررسي كنيم، اقدام به خريد از آن كردم كه در ادامه نتيجه اولين تجربه خريد خودم به همراه معايب و مزاياي آن را بازگو مي‌كنم تا با اين سوپرماركت آنلاين بيشتر آشنا شويد.

 

انتخاب از اسنپ ماركت به سادگي آب خوردن!

براي شروع خريد تنها كافي است كه اپليكيشن اسنپ ماركت را نصب كنيد، خوشبختانه دسته بندي‌هاي دقيق و منظمي براي كالاها وجود دارد و موجودي هر بخش هم در سطح قابل قبولي است. 18 بخش مختلف كه هر كدام بسته به محتوا، شامل زير مجموعه‌هاي خودشان هستند.

 

شما با كليك بر روي هر بخش، خيلي راحت مي‌توانيد محصول مورد نظر خودتان را با كليك بر روي دكمه سبز رنگ به‌علاوه (+) انتخاب كرده تا به‌راحتي در سبد خريدتان قرار بگيرد. پس از آنكه خريدتان هم تكميل شد، با وارد كردن آدرس و انتخاب زمان مد نظرتان كه به‌طور معمول از يك يا نهايت دو ساعت پس از خريدتان آغاز مي‌شود، مي‌توانيد محصول را درب منزل تحويل بگيريد (در بازه‌هاي 2 ساعته).

 

مزاياي خريد از اسنپ ماركت چيست؟

پروسه خريد همان طور كه در بالا اشاره شد، بسيار ساده است و نياز به توضيح خاصي ندارد، اما چه چيزي شما را ترغيب به خريد از اسنپ ماركت مي‌كند؟ چرا به جاي آنكه از بقالي سر كوچه خريد كنيد و يا مستقيم از فروشگاه‌هاي بزرگي چون شهروند و هايپر استار نيازتان را تامين كنيد، به سراغ اسنپ ماركت مي‌آييد؟

تخفيف: قاعدتا اگر شما بخواهيد از سوپر ماركت محل خودتان خريد كنيد، چيزي به نام تخفيف نخواهيد ديد، قيمت همان چيزي است كه در پشت محصول درج شده و منطقا هم بايستي همان را بپردازيد، اما خريد از اسنپ ماركت، با انواع و اقسام تخفيف‌هاي مختلف با كد تخفيف اسنپ ماركت همراه است، چيزي كه به طور معمول در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي مشاهده مي‌كنيد. اين تخفيف‌ها مي‌تواند حتي تا ارقام 40 و 50 درصد هم بالا برود كه به طور قطع هزينه خريد شما را بسيار پايين خواهد آورد. با توجه به رابط كاربري مناسب و خريد آسان، اين تخفيف‌ها به‌خوبي قابل مشاهده بوده و از خريد فيزيكي حتي در هايپر استار، اشراف بيشتري بر تهيه محصول خواهيد داشت.

گستردگي فراوان: پيش از اين چند باري خريد آنلاين براي تهيه خوار و بار داشتم، يك سايت (اپليكيشن هم داشت) به عنوان واسطه بين خريدار و سوپر ماركت عمل مي‌كرد اما پس از انتخاب من، اقلام با نزديك‌ترين مغازه چك شده و به طور معمول 30 درصد كالاهاي مدنظرم وجود نداشت و ناچار به جايگزيني يا حذف آن‌ها مي‌شدم. تخفيف هم تقريبا ديده نمي‌شد اما در اسنپ ماركت، هر آن چيزي كه مي‌بينيد را مي‌توانيد بخريد. براي آنكه بتوانم سيستم را بهتر بررسي كنم، تنوع بسيار زيادي در خريدم در نظر گرفتم، مثلا 5 مدل مختلف كيك، 4 مدل بيسكوييت، شير، ماست، آدامس، ميوه و… كه تقريبا بيش از 30 نوع مختلف كالا را شامل مي‌شد، در نظر گرفتم. خوشبختانه پس از تحويل اجناس، متوجه شدم كه همگي به درستي ارسال شده و هيچ كم و كاستي حتي در اسم برند خريداري شده نيز وجود ندارد.

 

آسودگي در خريد: شايد اگر من مي‌خواستم از سوپر ماركت محله‌مان خريد كنم، سرعت عملم از خريد با اسنپ ماركت بيشتر بود اما همين كه مي‌خواستم آن همه وسيله را با خودم حمل كنم، وقت زيادي را براي انتخاب كالاها اختصاص بدهم و آخر سر قيمت بيشتري را بپردازم، قاعدتا از آسودگي خريدم تا حد زيادي مي‌كاست. در واقع من تنها با استفاده از يك گوشي هوشمند و اينترنت، بدون آنكه بخواهم حتي ذره‌اي جابجا بشوم (مختص آدم‌هاي تنبل!)، هرچيزي كه مي‌خواستم را درب منزل تحويل گرفتم، آيا از اين آسوده‌تر هم امكان دارد؟

 

معايب خريد از اسنپ ماركت چيست؟

با توجه به آنكه تنها چند صباحي از آغاز به كار رسمي اسنپ ماركت مي‌گذرد و البته وجود برخي از محدوديت‌ها كه در خريد آنلاين نسبت به سنتي ديده مي‌شود، پس نمي‌توان اين سيستم را بي عيب و نقص دانست.

بسته بندي و تحويل: زمان‌بندي تحويل محصول، در شهر بزرگ و شلوغي چون تهران مناسب است اما هنگام تحويل كالا، متوجه مي‌شويد كه درست مانند يك خريد عادي، اجناس به‌صورت نامرتب درون كيسه پلاستيك‌هاي سفيد هايپر استار قرار گرفته و تحويل شما مي‌شود. در واقع آن نظمي كه شايد از يك خريد آنلاين آن هم از يك مجوعه بزرگي چون اسنپ انتظار داريد، در بسته بندي رعايت نشده و به نوعي كالاها به‌صورت شلخته تحويل مشتري مي‌شود! صرفا يك فاكتور ساده كه اسم اقلام بر روي آن درج شده، توسط يك پيك كه ترجيح مي‌دهد شما براي تحويل كالاي‌تان به درب منزل رفته و آن‌ها رابگيريد، به شما داده مي‌شود. البته از آنجايي كه قصد من از خريد، آزمودن اين روش بود، از پيك خواستم كه 4 طبقه منزل را براي تحويل كالا بالا بيايد (آسانسور داشتيم!)؛ وي با اكراه پذيرفت! در صورتي‌كه بهتر است چنين مدل از تحويلي به‌صورت پيش فرض در چارچوب كاري آن‌ها باشد زيرا بسياري از خريداران اين نوع محصولات، خانم‌هاي خانه‌دار و بچه‌داري مي‌توانند باشند كه تحويل گرفتن كالا از درب منزل براي‌شان چندان راحت نيست.

تاريخ اجناس: به‌طور معمول هنگام خريدن محصولاتي چون لبنيات و حتي كالاهايي كه تاريخ انقضاي دورتري هم دارند، شما به تاريخ آن توجه كرده و تلاش مي‌كنيد محصولي را بگيريد كه بيشترين بازه مصرف را داشته باشد. خريدي كه من انجام دادم، ساعت 18 غروب در 20 آذر ماه تحويلم داده شد. تاريخ توليد شير براي 18 آذر ماه و انقضايش براي 22 آذر بود كه با كمي اغماض قابل قبول است اما تاريخ مصرف محصولي چون شير طالبي كه بازه انقضاي آن 4 ماهه بود، دقيقا 2 روز بعد يعني 22 آذر ماه به پايان مي‌رسيد! يعني محصولي به من داده شده بود كه توليدش براي 22 مرداد بود و تنها 2 روز تا انقضا فاصله داشت. قاعدتا اگر من قصد خريد به‌صورت حضوري داشتم، هيچ گاه چنين محصولي را انتخاب نمي‌كردم (آخر سر هم مجبور شدم به‌علت حجم زياد كالا، بيشتر آن را دور بريزم). در واقع اين امر بسيار مهم است كه خريدار احساس نكند چون محصولاتش را آنلاين خريده، اجناسي به وي تحويل داده مي‌شود كه نزديك‌ترين تاريخ انقضا را دارند و فروش آن‌ها به مشتري‌هاي حضوري ممكن نيست، پس به خريدار آنلاين داده شده است!

 

منبع:

https://itresan.com/247795/%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%D9%87-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%B3%D9%86%D9%BE-%D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%A7%DA%A9%DB%8C/





:: برچسب‌ها: معرفی اسنپ مارکت ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: